Náš web Knihy Týden používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Zobrazit podrobnosti.

Registrace | Přihlášení


Mediokracie

(Produkt nebyl zatím hodnocen)

Napsat recenzi

Autor:
Vydavatel:
Jazyk: čeština
Publikováno: 17.01.2015
Formát: 1x kniha (brožovaná) 80 stran

Dostupnost:

nebo Hlídající pes, Doporučit známému, Položit dotaz prodejci, Přidat do oblíbených

Cena: 121 Kč ( 110 Kč bez DPH)
Ušetříte 28 Kč (19%)
Běžná cena 149 Kč
Dostupnost:

Anotace

Mediokracie je pojem skloňovaný po řadu uplynulých let v různých kontextech. Zpravidla se jím míní skutečnost, že hromadné sdělovací prostředky neboli masmédia mají významný vliv na společenské dění, který občas přerůstá nejen v ambici, ale – za jistých okolností i schopnost formovat či deformovat události na politické scéně. Jako by média vskutku měla „moc“. Většina těch, kdo se na margo „médiokracie“ vyjadřují, se ale shoduje na tom, že se slovem „moc“ musíme v této souvislosti zacházet s krajní opatrností. Nejenže média nejsou obdařena objektivním mandátem jako z demokratických procedur vzešlé moci zákonodárné, exekutivní a soudní, média jsou jen profesním působištěm. Ještě důležitější aspekt je skryt ve faktu, že média jsou často půdorysem pro realizaci partikulárních zájmů určitých sil na politické či ekonomické šachovnici. Média pak jsou mnohdy výslednicí působení těchto zájmů, a to je na hony vzdaluje jakékoli aspiraci být objektivním zrcadlem, natož měřítkem událostí.
Nicméně není sporu, že média užívají ve společnosti výsadní postavení, a protože nejsou vedena exaktními pravidly a jedním z dominantních vlastností médií je jejich subjektivita, navázaná právě na zmíněné zájmy „za“ médii, je třeba o to více opatrně sledovat, aby vliv médií nepřerostl ve skutečnou, byť jen symbolickou moc médií – v mediokracii, tedy stav, kdy média předurčují události a kastují hodnoty, nikoli aby je jen ve snaze o maximální nestrannost zobrazovala a zachycovala.
Nad fenoménem vlivu médií a pojmem mediokracie se zamyslelo několik osobností z různých oborů – od novináře přes sociologa, politologa, filosofa, právníka po filmového režiséra. Spektrum jejich názorů je pestré jak co do úhlu pohledu, tak co do vyjadřovací formy. Skládá mozaiku, jejímž výsledkem není jednoznačná odpověď, nýbrž velmi diverzifikovaný soubor otázek. Možná i zde platí Lessingův bonmot: „Hledání pravdy je cennější než pravda sama“. Posuďte sami.

Kategorie

Knihovnické kódy

  • ISBN: 9788087957004
  • EAN: 9788087957004

Zákazníci si zakoupili s tímto produktem

Spotřební kultura - Historie, teorie a výzkum

Spotřební kultura - Historie, teorie a výzkum 26 %

Autor: Pavel Zahrádka

Běžná cena: 550 Kč

Ušetříte: 143 Kč 26 %

Naše cena: 407 Kč

How to ask a professor: Politeness in Czech academic culture

How to ask a professor: Politeness in Czech academic culture 24 %

Autor: Pavla Chejnová

Běžná cena: 250 Kč

Ušetříte: 60 Kč 24 %

Naše cena: 190 Kč

Proč cítím to, co ty - Intuitivní komunikace a tajemství zrcadlových neuronů

Proč cítím to, co ty - Intuitivní komunikace a tajemství zrcadlových neuronů 15 %

Autor: Joachim Bauer

Běžná cena: 89 Kč

Ušetříte: 13 Kč 15 %

Naše cena: 76 Kč

Média a my

Média a my 20 %

Autor: Vlastimil Ježek , Jan Jirák

Běžná cena: 150 Kč

Ušetříte: 30 Kč 20 %

Naše cena: 120 Kč

Media Institutionalism

Media Institutionalism 15 %

Autor: Hajduk Ľudovít

Běžná cena: 99 Kč

Ušetříte: 15 Kč 15 %

Naše cena: 84 Kč

Poznámky ke studiím nových médií

Poznámky ke studiím nových médií 20 %

Autor: Jakub Macek

Běžná cena: 205 Kč

Ušetříte: 41 Kč 20 %

Naše cena: 164 Kč

Televizní střepiny v sametu – Televizné črepiny v zamate

Televizní střepiny v sametu – Televizné črepiny v zamate 24 %

Autor: Miroslav Fořt , Štefan Nižňanský

Běžná cena: 395 Kč

Ušetříte: 95 Kč 24 %

Naše cena: 300 Kč

Inferences with Ignorance: Logics of Questions

Inferences with Ignorance: Logics of Questions 24 %

Autor: Michal Peliš

Běžná cena: 300 Kč

Ušetříte: 72 Kč 24 %

Naše cena: 228 Kč

Základy metodologie výzkumu

Základy metodologie výzkumu 20 % Novinka

Autor: Ludvík Eger , Dana Egerová

Běžná cena: 110 Kč

Ušetříte: 22 Kč 20 %

Naše cena: 88 Kč

Rhetoric in European Culture and Beyond

Rhetoric in European Culture and Beyond 24 %

Autor: Jiří Kraus

Běžná cena: 395 Kč

Ušetříte: 95 Kč 24 %

Naše cena: 300 Kč

Žurnalistika a společnost

Žurnalistika a společnost 24 %

Autor: Denis Mcquail

Běžná cena: 320 Kč

Ušetříte: 77 Kč 24 %

Naše cena: 243 Kč

Český lokální a regionální tisk mezi lety 1989 a 2009

Český lokální a regionální tisk mezi lety 1989 a 2009 20 %

Autor: Lenka Waschková Císařová

Běžná cena: 301 Kč

Ušetříte: 60 Kč 20 %

Naše cena: 241 Kč

Bulvarizace českých médií

Bulvarizace českých médií 24 %

Autor: Kol.

Běžná cena: 149 Kč

Ušetříte: 36 Kč 24 %

Naše cena: 113 Kč

Média v tekutých časech - Konvergence audiovizuálních médií v ČR

Média v tekutých časech - Konvergence audiovizuálních médií v ČR 24 %

Autor: Václav Moravec

Běžná cena: 285 Kč

Ušetříte: 68 Kč 24 %

Naše cena: 217 Kč

Jak zábavné je informovat - Infotainment čili infozábava v teorii, praxi a českém kontextu

Jak zábavné je informovat - Infotainment čili infozábava v teorii, praxi a českém kontextu 24 %

Autor: David Klimeš

Běžná cena: 150 Kč

Ušetříte: 36 Kč 24 %

Naše cena: 114 Kč

Autenticita ve světě médií: televizní příběh

Autenticita ve světě médií: televizní příběh 20 %

Autor: Hana Malaníková

Běžná cena: 200 Kč

Ušetříte: 40 Kč 20 %

Naše cena: 160 Kč

Černá kniha České televize

Černá kniha České televize 24 %

Autor: Jiří Hroník , Petr Žantovský

Běžná cena: 299 Kč

Ušetříte: 72 Kč 24 %

Naše cena: 227 Kč

Tahle země je naše - Český a německý veřejný prostor v deiktické perspektivě

Tahle země je naše - Český a německý veřejný prostor v deiktické perspektivě 20 %

Autor: Tomáš Samek

Běžná cena: 336 Kč

Ušetříte: 67 Kč 20 %

Naše cena: 269 Kč

Media life - Život v médiích

Media life - Život v médiích 24 %

Autor: Mark Deuze

Běžná cena: 300 Kč

Ušetříte: 72 Kč 24 %

Naše cena: 228 Kč

Facebooková (ne)závislost - Identita, interakce a uživatelská kariéra na Facebooku

Facebooková (ne)závislost - Identita, interakce a uživatelská kariéra na Facebooku 24 %

Autor: Marie Pospíšilová

Běžná cena: 160 Kč

Ušetříte: 38 Kč 24 %

Naše cena: 122 Kč

Zákon o ČTK: Transformace na půli cesty - Vývoj vztahů mezi politickou a mediální sférou v České…

Zákon o ČTK: Transformace na půli cesty - Vývoj vztahů mezi politickou a mediální sférou v České republice v 90. letech 20. století se zaměřením na ČTK 24 %

Autor: Ludmila Trunečková

Běžná cena: 220 Kč

Ušetříte: 53 Kč 24 %

Naše cena: 167 Kč

Základy teorie krizového managementu

Základy teorie krizového managementu 24 %

Autor: Emil Antušák , Josef Vilášek

Běžná cena: 180 Kč

Ušetříte: 43 Kč 24 %

Naše cena: 137 Kč

Co je bulvár, co je bulvarizace

Co je bulvár, co je bulvarizace 24 %

Autor: Barbora Osvaldová

Běžná cena: 180 Kč

Ušetříte: 43 Kč 24 %

Naše cena: 137 Kč

Medienwissenschaft - Východiska a aktuální pozice německé filozofie a teorie médií

Medienwissenschaft - Východiska a aktuální pozice německé filozofie a teorie médií 24 %

Autor: Kateřina Krtilová , Kateřina Svatoňová

Běžná cena: 395 Kč

Ušetříte: 95 Kč 24 %

Naše cena: 300 Kč

Mediální moderna - Studie k soudobým formám de-abstrakce a mediality

Mediální moderna - Studie k soudobým formám de-abstrakce a mediality 20 %

Autor: Jiří Bystřický , Kol.

Běžná cena: 159 Kč

Ušetříte: 32 Kč 20 %

Naše cena: 127 Kč

Výzkum médií - Nejužívanější metody a techniky

Výzkum médií - Nejužívanější metody a techniky 15 %

Autor: Renáta Sedláková

Běžná cena: 299 Kč

Ušetříte: 45 Kč 15 %

Naše cena: 254 Kč

Sensační podívaná! - Dějiny kladenských biografů

Sensační podívaná! - Dějiny kladenských biografů 20 %

Autor: Zdeněk Pospíšil , Roman Hájek

Běžná cena: 120 Kč

Ušetříte: 24 Kč 20 %

Naše cena: 96 Kč

Masová média

Masová média 18 %

Autor: Kolektiv autorů

Běžná cena: 555 Kč

Ušetříte: 100 Kč 18 %

Naše cena: 455 Kč

Representation of Natural Catastrophes in Newspaper Discourse

Representation of Natural Catastrophes in Newspaper Discourse 20 %

Autor: Dita Trčková

Běžná cena: 172 Kč

Ušetříte: 34 Kč 20 %

Naše cena: 138 Kč

Univerzita bontonu

Univerzita bontonu 24 % Předprodej

Autor: Marie Formáčková, Michaela Zindelová

Běžná cena: 249 Kč

Ušetříte: 60 Kč 24 %

Naše cena: 189 Kč

Nová recenze

Podělte se o svůj názor na tento titul s ostatními čtenáři.

Otázka proti spamu



Přihlášení uživatele